Prima pagină > Diverse > Ţigările horror intră pe piaţă

Ţigările horror intră pe piaţă

De la 1 iulie 2008, România va introduce pictograme (horror) pe pachetele de ţigări, potrivit unei ordonanţe promovate de Ministerul Sănătăţii. Tot de la această dată se va interzice publicitatea la tutun în reviste, ziare şi locuri publice. Măsura a fost copiată după legi similare din Uniunea Europeană, cu intenţia de a descuraja fumatul.
Se pare ca fumătorii înrăiţi nu vor ceda in faţa acestor imagini. Din contra, ei comentează şi critică această iniţiativă. Trebuie găsită o altfel de soluţie. Nu est un lucru rău că s-a scris pe pachetele de ţigări că dăunează grav sanitaţii sau că fumatul ucide, etc, însa, cred că, a pune imagini „horror” pe pachete, doar ca să-i facă pe fumători sa renunţe, este puţin exagerat. La fel ar trebui sa se facaăsi pe etichetele de pe sticlele de băuturi alcoolice. Băuturile alcoolice dăunează muuuult mai mult decât ţigara. În primul rând, distruge familia care este baza societăţii, distruge voinţa din om. Alcoolul este mai periculos decât ţigara.
Unii au reuşit. Prima ţară care a introdus pictogramele pe pachetele de ţigări a fost Canada. Un an mai târziu, potrivit unui studiu, noile avertismente au motivat peste 40% din fumătorii canadieni să renunţe la viciu, în timp ce aproape 60% au început să se gândească mai mult la nocivitatea ţigărilor. În acelaşi an, rezultate pozitive au apărut şi în Brazilia. La două luni de la introducerea pictogramelor, aproape 70% dintre împătimiţii fumului au spus că se gândesc să nu mai pufăie când văd imaginile.
Cine vrea sa se lase de fumat, are nevoie de motive şi multă voinţă. Eu aşa am reuşit…

Categorii:Diverse Etichete:
  1. 28 Iunie 2008 la 3:45 pm

    ferice de tine ca ai reusit sa te lasi. eu nu am fumat niciodata pentru ca ai mei erau nefumatori si riscam sa ma prinda, iar dupa ce am crescut nu m-a mai interesat. vedeam cum se topesc banii prietenilor mei, iar eu preferam sa-mi iau un spray bun sau ceva de imbracat. nimic nu mi se pare mai daunator ca fumatul. mergi pe strada si inhalezi fumul celui care merge inaintea ta, te duci cu familia la o pizza si cand ajungi acasa trebuie sa te schimbi si sa faci dus pentru ca esti imputit… groaznic. daca bei o bere nu iti faci rau decat tie (nu ma refer la alcoolicii care-si scot familia din casa, care oricum sunt mai putini ca fumatorii), dar fumatul deranjeaza si imbolnaveste o gramada de oameni nevinovati in jur…

  2. 26 Iulie 2008 la 6:42 pm

    Si eu am reusit sa renunt la fumat. Nu-i usor, dar se poate. Iar primul lucru bun care se pretrece stiti care este? Nu faptul ca iti raman niste bani in buzunar, ci scapi de grija ca n-ai tigari sau ca n-ai bani pentru tigari. E o senzatie teribila.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

