Acasă > Bancuri > Cinci bancuri cu evrei

Cinci bancuri cu evrei

Iţic şi Ştrul se prezintă în faţa rabinului. Iţic îi spune:
– Rabbi, am o dispută cu Ştrul. Lămureşte-ne. Spune-mi, negru e culoare?
Se uită rabinul în Talmud şi îi spune:
– E culoare. În Talmud scrie că trebuie să te îmbraci în negru când moare cineva.
– Dar albul e culoare?
– Da, în Talmud zice că mireasa se îmbracă în alb.
Iţic, adresându-se lui Ştrul:
– Ai văzut că televizorul pe care ţi l-am vândut era color?

***

Un evreu merge la măcelărie:
– Daţi-mi un kg din peştele acela.
– Dar acela nu e peşte, e carne de porc.
– Eu nu te-am întrebat cum se numeşte peştele acela!

***

Dumnezeu hotărăşte să-şi aleagă un popor al lui, să fie poporul sfânt. Merge la egipteni şi le zice :
– Vreau să vă aleg ca popor al meu, dar trebuie să vă dau nişte porunci. Egiptenii îl refuză politicos:
– Nu ne trebuie porunci.
Merge la fenicieni cu aceeaşi propunere şi obţine acelaşi refuz. In cele din urmă, merge la evrei şi zice:
– Vreau să vă aleg ca popor al meu, dar trebuie să vă dau nişte porunci.
Evreii:
– Sunt pe de gratis, Doamne?
– Da.
– Atunci dă-ne zece…

***

Iţic şi Ştrul erau prieteni. Moare Ştrul. Iţic se duce la mica publicitate să dea un ferpar. Scrie: „Ştrul mort”. Funcţionara îi spune: „Oricum se taxează pe minimum 4 cuvinte”. Iţic se gândeşte şi scrie: „Ştrul mort, vând Trabant”…

***

Rabinul Iţic, în vârstă de 92 de ani, a supravieţuit mai multor chinuri groaznice în lagărele de concentrare din Germania şi a mai multor zeci de persecuţii împotriva evreilor.
– O, Doamne, a spus el, nu-i adevărat că noi, evreii suntem poporul tău ales?
O voce s-a auzit atunci din cer:
– Da, Iţic, evreii sunt poporul meu ales.
– Nu crezi că ar fi timpul să mai alegi şi pe altcineva?

Categorii:Bancuri Etichete:
  1. dominic
    15 Mai 2008 la 9:19 am

    super fayne bancurile…mi-era dor sa mai citesc ceva de la tine,sa mai rad putin!!!!:))

  2. 13 Iunie 2008 la 12:31 pm

    In scrierea de tipar, cifra sapte arata astfel: 7.
    Cand o scriem insa de mana, o taiem cu o linie orizontala. V-ati intrebat vreodata de ce?
    Se spune ca dupa ce Dumnezeu l-a chemat pe Moise pe munte sa-i dicteze cele zece porunci, acesta i-a adunat pe oameni sa le vorbeasca despre ele.
    Cand a ajuns la a saptea porunca, „Sa nu ravnesti la nevasta aproapelui tau”, cei mai multi dintre barbati au inceput sa strige:
    – Taiati saptele, taiati saptele, taiati saptele!!!

  3. 13 Iunie 2008 la 12:48 pm

    inca una:
    Un preot catolic, unul protestant şi un rabin stau de vorba cu Dumnezeu. El ii intreaba: vreau sa va implinesc o dorinta, care ar fi aceea?
    Preotul zice: vreau sa-mi creasca numeric parohia!
    Se face, zice Dumnezeu si parohia creste.
    Rabinul zice: vreau sa fie pace in orientul mijlociu. Ceilalti doi se mira: acest lucru este imposibil!
    Dar Dumnezeu zice: se face! si este pace.
    Pastorul zice: Domnae, cu slujirea asta nu am avut niciodata concediu, ce-ar fi sa faci un pod de la mine de acasa pana in Hawaii ca sa pot merge acolo cu masina de cate ori am timp?
    Dumnezeu zice: dorinta mai egoista nu am auzit! Cere si tu altceva!
    Bun! zice omul, Doamne, ajuta-ma sa inteleg femeile, uite, am nevasta, am fete si nu am reusit niciodata sa le inteleg!
    Dupa ce sta putin pe ganduri, Dumnezeu zice: cu cate benzi vrei sa fie podul?

  4. fratele
    14 Iunie 2008 la 2:42 pm

    Draga Elena, mı se pare ca a saptea porunca este „sa nu furı”, ıar “Sa nu ravnesti la nevasta aproapelui tau”, este porunca a noua…

  5. ionut
    24 Iunie 2008 la 3:43 pm

    Ce s-ar fi intamplat daca cei trei magi ar fi fost femei, si nu barbati?
    La aceasta intrebare femeile au raspuns:
    – Ar fi cerut indicatii, ar fi ajuns la timp, ar fi ajutat la nasterea copilului, ar fi curatat staulul, ar fi adus un vas cu mancare si cadouri practice.
    Iata si replica barbatilor:
    – Ai vazut ce sandale purta Maria la rochia aia?
    – Copilul nu seamana deloc cu Iosif!
    – Va vine sa credeti ca au lasat toate animalele alea in casa?
    – Am auzit ca Iosif nici macar nu lucreaza!
    – Si magarul ala al lor cred n-a mai mancat de zile bune!
    – Stai sa vezi cat va dura pana cand iti vei primi vasul inapoi…

  6. 26 Iunie 2008 la 9:13 am

    Draga Elena, mı se pare ca a saptea porunca este “sa nu furı”, ıar “Sa nu ravnesti la nevasta aproapelui tau”, este porunca a noua…
    ai dreptate, trebuia sa-mi dau seama…. asa e cand preiei fara sa verifici…🙂 era de stiut ca ei cu … banii au treaba, nu cu nevasta aproapelui…🙂 mersi de atentionare.

  7. Ionut
    24 Iulie 2008 la 8:42 am

    Itzic vroia neaparat sa il intalneasca pe Papa. Si ii tot scria el, ii scria, Papa nimic, nu ii acorda atentie. Si trec asa 30 de ani, pana cand intro-o zi, Papa face o vizita in Israel. Toate bune si frumoase, se intalneste Papa cu Primul-Ministru, discuta, pun la cale, etc. La un moment dat, Primul-Minstru zice:
    – Excelenta Voastra, inainte de a pleca, as avea o rugaminte!
    – Te ascult, spuse Papa
    – Stiti, avem aici in Israel pe unul Itzic, de 30 de ani va scrie in fiecare zi o scrisoare, va roaga sa-l primiti in audienta si de fiecare data l-ati refuzat. In spiritul cresitinatatii, n-ati vrea, daca tot sunteti aici, sa-l primiti, sa vedeti ce vrea, e pacat, de 30 de ani vrea sa va vorbeasca, va rog eu frumos, doar 5 minute!
    – Bine, bine, zice Papa, sa vina la mine! Vine Itzic, saruta mana Papei si-i zice:
    – Stiti, eu de 30 de ani vreau sa va intalnesc, am o problema si as vrea sa ma ajutati.
    – Spune Itzic!
    – Stiti, eu am un restaurant. Mare, frumos, mancare buna, bautura buna, ieftin, toata lumea vine sa manance la mine.
    – Bravo Itzic, esti un spirit intreprinzator!
    – Da, dar eu am restaurantul de la tatal meu
    – Foarte frumos, ai preluat afacerea, ai dezvoltat-o…
    – Da, dar tatal meu il avea de la tatal lui
    – Bine Itzic, inteleg, a fost o afacere in familie, ati muncit din greu…
    – Da, dar tatal tatalui meu il avea de la tatal lui
    – Itzic, am inteles, comertul este o trasatura a familiei, foarte frumos!
    – Da, dar si tatal tatalui tatalui meu il avea de la tatal lui…
    – Itzic, ma exasperezi, nu inteleg, unde vrei sa ma duci, pe vremea lui Cristos?
    – Exact, vedeti, ati inteles, e vorba despre Cina Cea de Taina… a ramas neplatita…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

