De retinut: exista oameni de treaba

Cei care fac lucruri care mie nu-mi plac nu sunt neapărat oameni răi. Nu trebuie pedepsiţi doar pentru că mie nu îmi place ceea ce au făcut sau ce fac ei. Nu există nici un motiv ca alţii să fie aşa cum aş vrea eu să fie tot aşa cum nu există un motiv ca eu să fiu aşa cum vor alţii să fiu. Oamenii sunt aşa cum vor ei să fie, iar eu sunt aşa cum vreau eu să fie. Nu pot să-i ţin pe alţii sub control sau să-i schimb. Ei sunt aşa cum sunt; cu toţii merităm respect.
O învăţătoare care preda într-o rezervaţie de indieni Navajo în fiecare zi scotea cinci elevi la tablă să rezolve o ecuaţie simplă la matematică. Copiii nu doreau să scrie nimic. Învăţătoarea se întreba: unde greşesc, oare? În cele din urmă i-a întrebat pe elevi şi din răspunsul lor a învăţat o lecţie despre auto-apreciere. Se pare că elevii ştiau că nu toţi sunt în stare să rezolve problemele matematice. Ei pricepeau lipsa de sens a abordării câştig-pierdere, din clasă. Ei considerau că nu ar avea nimeni de câştigat dacă vreun elev s-ar arăta foarte bun la tablă sau dacă altul ar fi stânjenit. Aşa că refuzau să se întreacă unii cu alţii în public. Toţi copii doreau să înveţe, dar nimeni să fie scos la tablă.

Lasă un răspuns

